Creatieve communicatie tot in de puntjes op de ‘i’

Studio Brenda Heijnis gaat voor het perfect passende plaatje: een huisstijl die precies uitstraalt waar jij voor staat, een website die je klanten overtuigt of een tekst waar geen speld tussen te krijgen is. Of allemaal tegelijk, dat nog liever. Dat doe ik door tussen jouw regels door te luisteren. Alles in me op te nemen. Wat je zegt en (nog) niet zegt, maar wel bedoelt. Met mijn achtergrond als art-director in de reclame zoek ik altijd naar een conceptuele, beeldende en tekstuele match, zodat jouw merkidentiteit een totaalbeleving wordt.

Samenwerken met Studio Brenda Heijnis

Wanneer we starten met een project, zet ik jou centraal en vraag ik je het hemd van het lijf. Ik wil alles van je weten: wie je bent, wat je doet, en vooral ook: waaróm je doet wat je doet. Wat wil je bereiken, wat wil je uitstralen en hoe kan ik je daarbij helpen? Ik sta open voor al jouw ideeën en wensen en ben ook kritisch waar nodig, zodat we samen naar een ijzersterk eindproduct toewerken.

Merkwerk

Ik hou niet zo van hokjes, en al helemaal niet als het op mijn werk aankomt. Ik vind het juist heel leuk om én jouw huisstijl, én je website én je teksten te maken. Het voordeel is dat ik al deze onderdelen dan kan laten samensmelten tot een geheel: een eenduidige merkidentiteit waarbij in een oogopslag duidelijk is wie je bent. En dat trekt de juiste klanten aan, zodat jij nog blijer wordt van je werk.

Het grote geheel kraakhelder vertalen in een sterk ontwerp

De drang om nieuwe dingen te creëren zat er al vroeg in. Als kind was ik eindeloos aan het tekenen en knutselen. Al vroeg wist ik dat ik een creatief vak wilde leren, waarmee ik mijn omgeving een beetje mooier kon maken.

Toen ik na de HAVO naar het Grafisch Lyceum in Amsterdam ging, merkte ik al snel dat ‘het grote idee’ bedenken mij het meest aantrok. Ik studeerde af richting Concept en vertrok daarna naar de Willem de Kooning Kunstacademie in Rotterdam, om daar Advertising te gaan studeren. Bij deze opleiding kon ik het ontwerpen met het conceptdenken combineren en helemaal losgaan op grote (strategische) ideeën. Nadat ik mijn diploma behaalde, werkte ik drie jaar als reclamecreatief (art-director) bij verschillende bedrijven. Ik maakte onder andere campagnes, strategieën en TV- en radiocommercials voor zowel grote als kleinere merken.

Na een tijd kwam ik erachter dat mijn hart toch niet bij de reclame lag. Ik had het gevoel dat niemand écht op mijn werk zat te wachten, terwijl ik juist dingen wilde maken waar mensen blij van werden. Ik volgde de opleiding Proza voor Kinderen aan de HvA en deed daarnaast de opleiding tot docent. Een aantal jaar heb ik het vak creatieve communicatie gegeven op mijn eigen oude school, nu Mediacollege Amsterdam genaamd.

Ondertussen vond ik een uitgever voor mijn kinderboeken. Toen ik moeder werd, besloot ik om me volledig te focussen op het werk waar ik gelukkig van werd: ontwerpen en kinderboeken schrijven.
Hiermee is de cirkel rond: schrijven inspireert me tijdens het ontwerpen en andersom.

Mijn stijl? Conceptueel, teruggebracht tot de essentie, opvallend, positief en toegankelijk. Met mijn ruime ervaring (sinds 2009) maak ik graag iets moois voor je!

Zoek je iemand die je kan helpen bij alle onderdelen rondom je merkidentiteit? Mail of bel me dan gerust! 

Ik wil meer weten over Brenda’s kinderboeken of de cursus kinderboek schrijven