
Brenda Heijnis Creatieve Communicatie
Ik hou ervan om alle creatieve communicatie rondom een bedrijf in een passend totaalplaatje te gieten,
zodat jouw doelgroep precies weet wat jij te bieden hebt.
Listen to the musn’ts, child,
Listen to the don’ts
Listen to the shouldn’ts
The impossibles, the wont’s
Listen to the never haves
Then listen close to me
Anything can happen, child,
anything can be
– Shel Silverstein –
‘Als zelfstandig creatief kan ik alle dingen combineren die ik leuk vind om te doen.’
Toen ik na de HAVO naar het Grafisch Lyceum in Amsterdam ging, merkte ik al snel dat ‘het grote idee’ bedenken mij het meest aantrok. Toen al was ik bezig met het concept achter een logo: een lijn mocht er nooit zomaar staan, het moest betekenis hebben. Na drie jaar GLA wist ik zeker dat ik naar de Willem de Kooning Academie in Rotterdam wilde. Bij de opleiding Advertising kon ik het ontwerpen met het conceptdenken combineren en helemaal losgaan op grote (strategische) ideeën. Nadat ik mijn diploma behaalde, werkte ik drie jaar als reclamecreatief bij verschillende bedrijven. Ik maakte onder andere campagnes, strategieën en TV- en radiocommercials voor zowel grote als kleinere merken. Na een tijd kwam ik erachter dat mijn hart toch niet bij de reclame lag. Ik had het gevoel dat niemand écht op mijn werk zat te wachten, terwijl ik juist dingen wilde maken waar mensen blij van werden. Ik volgde de opleiding Proza voor Kinderen en daarnaast de opleiding tot docent. Een aantal jaar heb ik het vak creatieve communicatie gegeven op mijn eigen oude school, nu Mediacollege Amsterdam genaamd.
Ondertussen vond ik een uitgever voor mijn kinderboeken. Toen ik zwanger werd van mijn dochter Julia, bedacht ik me: ik zal moeten kiezen, want ik kan niet alles blijven doen. Ik stopte met lesgeven en stortte me op mijn bedrijf Brenda Heijnis | Creatieve Communicatie en mijn toekomst als schrijver. Inmiddels zijn er drie boeken van me verschenen: mijn gedichtenbundel ‘Waar de wind waait’ (genomineerd door de Nederlandse Kinderjury), ‘Olle en de Boekenvloek’ (een avonturenverhaal voor kinderen vanaf 9 jaar) en Tikker, een verhaal over machteloosheid en vriendschap voor kinderen vanaf 10 jaar, uitgegeven door Hoogland en Van Klaveren. Nu is de cirkel rond: ik doe alles wat ik leuk vind en zou niet meer anders willen.
Zoek je iemand die je kan helpen bij alle onderdelen rondom je merkidentiteit? Mail of bel me dan gerust!